Miesięczne archiwum: Luty 2015

Warto stosować dietę

Nasze posiłki i sposób w jaki się odżywiamy, jak bardzo urozmaicony jest nasz jadłospis wpływają nie tylko na naszą kondycję ale także na samopoczucie. Spożywając zbyt wiele tłuszczów i słodyczy, czujemy się ociężale, brak nam energii do czegokolwiek. Natomiast spożywając dużo węglowodanów prostych, będzie nam zapewniała dużo energii, jednak będzie to energia krótkotrwała. Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana i dostarczać naszemu organizmowi niezbędnych suplementów, które zapewnią poprawne funkcjonowanie naszego organizmu. Na zapotrzebowanie wszystkich niezbędnych składników ogromny wpływ ma tryb życia jaki prowadzimy. Zdrowa, zbilansowana dieta, zapobiega wielu chorobom. Nie możemy także oczekiwać, że dieta ? taka, którą można nazwać prawdziwą dietą a nie głodówką, przyniesie wymarzone rezultaty w miesiąc albo dwa. Stosując dietę musimy uzbroić się w cierpliwość. W innym przypadku, stosując radykalne zmiany w sposobie odżywiania możemy tylko zaszkodzić samym sobie. Posiłki należy spożywać regularnie i o określonych porach, nie mamy możliwości najedzenia się ?na zapas?. Organizm to nie maszyna, pamiętajmy o tym. Warto stosować dietę, ale tylko taką, która zapewni, że nasz organizm będzie w szczytowej formie a my będziemy cieszyć się zdrowiem i wspaniałym samopoczuciem. Warto dbać o naszą kondycję a dobrana we właściwy sposób dieta odpłaci się nam dobrym samopoczuciem, pięknym ciałem i zadowalającą kondycją. Pamiętajmy, że stosując dietę mamy pomóc naszemu ciału a nie mu zaszkodzić.

Dieta Kopenhaska

To bardzo rygorystyczna dieta, którą stosuje się w celu zrzucenia nadwagi, jednak wcale ona nie wpływa korzystnie na nasz organizm. Stosowana za długo może nam nawet zaszkodzić. Dieta ta polega na przestrzeganiu przez okres trzynastu dni określonego z góry jadłospisu. Dla niektórych jest to doskonały sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, dla innych na rozregulowanie organizmu. Dieta ta, ma na celu uregulowanie metabolizmu i pobudzenie przemiany materii. W okresie stosowania diety spożywa się trzy posiłki dziennie, posiłki głównie składają się z jaj, chudego mięsa, warzyw i niewielkiej ilości owoców. Z naszego menu eliminujemy słodycze, produkty zbożowe i napoje alkoholowe. Dzięki uregulowaniu przemiany materii, nawet po zakończeniu diety możemy zacząć jeść normalnie nie tracąc rezultatów. Przez dwa następne lata powinien utrzymywać się taki stan, ochota na słodycze oraz inne tuczące przekąski powinna zaniknąć. Po dwóch latach można dietę powtórzyć, jednak nie należy tego robić wcześniej gdyż grozi to nadmiernym osłabieniem organizmu. Również po zakończeniu diety powinno się zwracać uwagę na to, co się je, wystrzegać się zbyt dużej ilości węglowodanów. Ten rodzaj diety jest skuteczny i pozwala na pozbycie się od siedmiu do dwudziestu zbędnych kilogramów. Jednak trzeba odpowiednio pilnować się i przestrzegać zasad wcześniej z góry narzuconych. Jeśli wszystkiego prawidłowo dopilnujemy dieta zapewni nam satysfakcjonujące rezultaty. Pamiętajmy, że dieta ma na celu pomóc nam w schudnięciu a nie nagminne szkodzenie naszemu ciału, więc stosujmy ją tak jak być stosowana powinna.

Dieta? Co to właściwie jest?

Dieta to racjonalny sposób odżywiania. Obecnie, ministerstwo zdrowia zaleca dietę śródziemnomorską, zbudowaną w kształcie piramidy. Składa się ona z produktów zbożowych, warzyw, owoców, ograniczonej ilości produktów pochodzenia zwierzęcego oraz minimalnej ilości tłuszczów i słodyczy. Dieta ta zalicza się do diet wysoko-węglowodanowych i jest ona dość powszechnie uważana za zdrową. Jednak z naukowego punktu widzenia spotyka się z coraz większą opinią krytyczną, dlatego też planuje się wprowadzenie dość poważnych zmian. Popularne są także diety niskowęglowodanowe, które zalecają większe spożycie tłuszczów i białek. Diety te są jednak w ostrej sprzeczności z zasadami prawidłowej diety. W naszym kraju jest to na przykład ?dieta Kwaśniewskiego? która jest uważana przez większość doświadczonych i wykwalifikowanych żywieniowców za wybitnie szkodliwą dla zdrowia. Panuje także moda na diety wegetariańskie, które posiadają wiele swoich odmian a polegają na wyeliminowaniu z jadłospisu wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego. Taka dieta stosowana jest z reguły z pobudek moralnych, etycznych bądź zdrowotnych. Istnieje wiele odmian wegetarianizmu na przykład : Laktoowowegetarianizm, owowegetarianizm, weganizm, witarianizm. Diet i ich odmian jest wiele, są przystosowane do określonych celów jak na przykład chęć zrzucenia nadwagi, chęć zdrowego odżywiania się, chęć przybrania na wadze. Należy tylko pamiętać, aby dieta nie szkodziła naszemu organizmowi i aby była odpowiednio dla nas dobrana.

Jeśli dieta to tylko w połączeniu z odpowiednimi ćwiczeniami

Jeśli decydujemy się na stosowanie diety tylko po to by pozbyć się zbędnych kilogramów pamiętajmy o tym, że sam sposób odżywiania się niewiele nam pomoże. Jeśli chcemy osiągnąć imponujące rezultaty potrzebne nam będą także ćwiczenia wspomagające dietę. Wielu ludzi bezpodstawnie myśli, że pozbycie się nadwagi polega wyłącznie na ograniczeniu spożywania słodyczy i tłuszczów. Jednak praca nad swoją sylwetką to długa droga, którą należy przebyć z uporem i wytrwałością. Do prawidłowo dobranej diety, należy dołączyć systematyczne ćwiczenia, które pomogą nam osiągnąć wymarzony cel. W dzisiejszych czasach nasze społeczeństwo cierpi z powodu złych nawyków żywnościowych i braku ruchu. Wystarczy tylko ograniczyć posiłki dla nas szkodliwe i wprowadzić do naszego życia odrobinę ruchu. Zwykły szybki spacer powinien pomóc na sam początek, później stopniowo należy zwiększać swoją aktywność fizyczną nadal nie zapominając o prawidłowym odżywianiu się. Organizm każdego dnia potrzebuje dawki niezbędnych mu do prawidłowego funkcjonowania produktów. Wiadomo, że siedząc przed telewizorem zajadając się frytkami i popijając napojem gazowanym rezultatów żadnych nie osiągniemy. Jeśli pragniemy zrobić coś z naszym ciałem musimy wziąć się w garść i w pełni odpowiedzialnie podejść do sprawy. Bezcenną nagrodą za nasze wysiłki będzie piękna figura, wspaniała kondycja i rewelacyjne samopoczucie, bo wyglądając lepiej czujemy się lepiej. Stosujmy więc dietę połączoną z ćwiczeniami wtedy na pewno efekty będą nas zadowalały.

Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii jest jedną z najpopularniejszych stosowanych diet. Polega na spożywaniu wszystkich niezbędnych organizmowi produktów tylko w mniejszych ilościach, tak by nie przekroczyć dziennie 1000 kalorii. Niezwykle pomocna w tej diecie jest tabela kaloryczna, która pomoże nam przeliczać kalorie i tym samym nie przekraczać dziennej normy. Trzeba jednak uważać by nie zaniżać dziennej normy kalorii gdyż wtedy może stać się to niebezpieczne dla naszego organizmu. Główna zasada, której należy przestrzegać jest nam już znana, kolejna to podział posiłków. Należy spożywać pięć posiłków dziennie. Śniadanie 250 kalorii, drugie śniadanie 100 kalorii, obiad 350 kalorii, podwieczorek 200 kalorii i kolacja 100 kalorii. Taki podział zagwarantuje nam, że będziemy syci w ciągu dnia i nie będziemy mieli ochoty podjadać między posiłkami. Dieta 1000 kalorii, a krócej po prostu dieta 1000, to bezpieczny a przede wszystkim zdrowy sposób na odchudzanie. W porównaniu z innymi dietami, ten sposób pozwala nam na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów. Jeśli uzyskamy już wagę, która nam odpowiada możemy dalej kontynuować dietę jednak zwiększając ją stopniowo do porcji 1200 kalorii dziennie a później 1500. Osoby prowadzące aktywny trym życia z dużą ilością aktywności fizycznej nie powinny dostarczać swojemu organizmowi mniej niż 1500 kalorii dziennie. Stosując dietę, musimy wyeliminować z naszego jadłospisu wszelkie słodycze, pamiętajmy także o przyjmowaniu dużej ilości płynów.

Stosowanie diety i aktywność fizyczna sposobem na zdrowie

Żyjąc we współczesnym świecie często zapominamy jak ważne jest dbanie o własne zdrowie. W dzisiejszym zabieganym świecie zapominamy o aktywności fizycznej, stosowaniu właściwej diety. Koncentrujemy się na pracy zawodowej zapominając o tym co być może najważniejsze. A wystarczy odrobina aktywności fizycznej, trochę ćwiczeń, choćby dłuższy spacer zamiast samochodu i już odczujemy różnicę. Równie ważną rolę w utrzymaniu dobrego zdrowia pełni właściwy sposób odżywiania. Niestety obecnie coraz częściej posiłki traktowane są jako zło konieczne, spożywane są w pośpiechu i zazwyczaj są marnej jakości. Często pochodzą z popularnych barów szybkiej obsługi tak zwanych fast foodów. Oczywiście nie ma nic złego z korzystania z nich od czasu do czasu jednak kiedy staje się to rutyna konsekwencje dla zdrowia mogą być katastrofalne. A wystarczyłoby spędzić odrobinę czasu w kuchni, samodzielnie przygotować zbilansowany posiłek lub wybrać się do dobrej restauracji oferującej dobre jedzenie. Prawdopodobnie wtedy korzyści odniosłoby nie tylko nasze zdrowie ale również praca zawodowa.

Skutki nadwagi i otyłości

Jakie mogą być skutki naszego zaniedbania względem jedzenia i poprawnego żywienia? Zapominamy o wyglądzie. On jest widoczny i przeszkadza nam na każdym kroku. Estetyka ciała także nie jest zachowana. Zajmijmy się jednak problemami, które dotyczą naszych organów. Nadciśnienie tętnicze to z pewnością znajomy termin i choroba dla każdego, kto ma nadwagę lub cierpi na otyłość. Ciało ludzkie nie wytrzymuje tego obciążenia. Dlatego ciśnienie krwi jest tak wysokie. To prowadzi do bardzo poważnych i przewlekłych chorób serca i układu krwionośnego. Dalej już mamy jedynie zawał lub zatory, które prowadzą do śmierci. Skutek jest jeden i to bardzo poważny. Nasze życie może skończyć się przedwcześnie, gdy nie będziemy o siebie dbali. Owszem, życie jest tylko jedno. Nie usprawiedliwia to nas przed zaniedbywaniem siebie i swojego organizmu. To od nas zależy, jak wyglądamy, jakie mamy nastawienie i zdrowie. Ludzie bardzo często o tym zapominają i później żałują. Weźmy sprawy w swoje ręce, póki nie jest za późno.

Niedobór wagi i anoreksja

Brak wagi także nie jest jakimkolwiek plusem. Ze skrajności w skrajność. To często jest obserwowane w społeczeństwie. Osoby, które były dawniej otyłe dziś mogą cierpieć na niedobór wagi. Wtedy nasz organizm nie otrzymuje tylu potrzebnych substancji i składników odżywczych. To prowadzi do poważnych chorób i do osłabienia organizmu. Nie jest to korzystne. Dlatego ludzie starają się znaleźć słoty środek i balans pomiędzy anoreksją i otyłością. Utrzymanie tego złotego środka to nic innego , jak ułożenie naszego planu żywieniowego oraz pokazanie, że sport w naszym życiu także odgrywa bardzo ważną rolę. Tylko w taki sposób uda się nam dobrze dostosować do wszystkich chorób związanych z wagą ciała. My ich po prostu unikniemy. Mamy na to wpływ, a więc zadbajmy o to , jak wygląda nasze ciało i jak funkcjonuje nasz organizm. Problemy zaczynają się wtedy, gdy nie mamy nad tym kontroli i nie chcemy, aby nasze ciało było zdrowe. Wtedy do akcji wkracza dietetyk oraz lekarz, który musi nas uświadomić o zagrożeniu.

Skutki nieprawidłowej diety

Otyłość bardzo często jest postrzegana jako choroba cywilizacyjna. Brak ruchu, szybkie tempo życia, zły sposób odżywiania oraz względy genetyczne sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna mieć problem z nadwagą. Coraz częściej dotyka on również dzieci, które spędzają coraz więcej czasu przed komputerem lub telewizorem. W konsekwencji coraz więcej dzieci ma problemy nie tylko z nadwagą, ale i kręgosłupem. Przekłada się to również na dolegliwości, które osoba zaczyna odczuwać już w dorosłym wieku. Z tego też względu tak ważne jest to, aby już od najmłodszych lat poznawać zasady zdrowego odżywiania. Prawidłowo dobrana oraz  przestrzegana dieta pozwoli nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale sprawi również, że osoba poczuje się znacznie lepiej.  Zmniejsza się tym samym ryzyko wystąpienia wielu chorób w tym cukrzycy, zawałów lub stopy cukrzycowej. Jest to jeden z ważniejszych argumentów przemawiających za przestrzeganiem zbilansowanej diety, przez osoby w każdym wieku, ponieważ otyłość może zostać zdiagnozowana zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych.

Właściwie dobrana dieta

Każdy organizm ma inny metabolizm, każdy organizm pracuje w innym rytmie dnia, zmaga się z innymi dolegliwościami oraz trudnościami. Z tego też względu każda osoba powinna mieć dietę ustaloną do swoich indywidualnych potrzeb. Nie zawsze rezygnacja z mięsa i przestawienie się na warzywa oraz owoce, jest najbardziej korzystną dietą. Pomimo tego, że media różnego rodzaju próbują nam wmówić, że stosowanie tej właśnie diety, pozwoli nam w bardzo krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy, to dietetycy ostrzegają przed takimi rozwiązaniami. Zwłaszcza, jeśli są one bardzo drastyczne i oznaczają bardzo duże ograniczenie kalorii dostarczanych organizmowi. Osoby, które zmagają się z problemem nadwagi lub też z innych względów chcą stosować dietę, powinny udać się na konsultację do dietetyka. Przekonają się w ten sposób, że dieta wcale nie musi oznaczać rezygnacji z ulubionych dań, a jej uzupełnieniem musi być aktywność fizyczna. Tylko wtedy osoba będzie mogła bezpiecznie i bez żadnych powikłań zrzucić zbędne kilogramy.

Szukaj

Powiązane

Kategorie

Polecane